piątek, 28 czerwca 2013

002.Sesja Tijusi w górach i wypuszczanie świnki na dwór

Hej kochani! :) Mamy koniec roku szkolnego! Witają nas wakacje, niestety u mnie bardzo pochmurno i mokro, ale mam nadzieję, że pogoda się poprawi :) Dziś wstawię zdjęcia, które zrobiłam Tijusi niedawno w górach. Pewnie wiecie, że swoje świnki możecie wypuszczać na trawę, tylko trzeba dobrze ich pilnować. Istnieją koty, psy, ptaki i każde z tych zwierząt może zaatakować nasza świnkę, więc pilnujemy zawsze. Nigdy nie wypuszczajcie świnek na mokrą trawę (dostaną biegunki, co jest dużym zagrożeniem dla ich zdrowia)!  Uważajcie także, by świnki nie zjadły krzewów, małych drzewek czy kwiatów. Mogą natomiast jeść mniszki lekarskie (mlecze). Nie wystawiajcie świnki na słońce, aby nie dostała udaru! Jeśli postanowicie postawić klatkę na dworze (aby świnka była bezpieczniejsza), postawcie ją w cieniu. Jednak pamiętajcie, żeby przychodzić do świnki i sprawdzać czy klatka nie stoi w słońcu. Nie pozwólcie swoim świnkom przebywać przy norach wykopanych przez krety! Zabierzcie ze sobą wodę dla prosiaczka :) Możecie nalać ją do małej miseczki czy nakrętki lub lekko zwilżyć świnkę wodą, wtedy ona ją zliże. ;) Nie próbujcie robić ze świnką dłuższych tras, ponieważ może się to dla niej skończyć zawałem serca. Najlepiej usiąść przy śwince, a ona będzie zapewne chodziła niedaleko Was. Myślę, że to najważniejsze rzeczy :) Są także smycze dla świnek morskich i klatki ogrodowe, które można nabyć na allegro czy w dobrych sklepach zoologicznych. Jednak smyczy nie polecam, świnka nie jest psem i nie będzie to dla niej zbyt wygodna propozycja. Po powrocie do domu sprawdźcie czy świnka nie ma kleszczy i czy wszystko w porządku z nią i jej sierścią :)  A teraz zdjęcia Tijki :)












Bierzecie swoje pupile ze sobą na wakacje?

8 komentarzy:

  1. Śliczna świnka.
    Twój blog został nominowany do Liebster Blog Award. Więcej info na blogu http://hejuszkakochana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak biore moją Elize i Fione wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sweet świnka tez biore mojego Alvina :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweet świnka tez zabieram Alvina wszedzie twój blog jest fajny.Ps mniej zdjec wiecej postów

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo:)
    Też mam świnki morskie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja Biorę ją do niemiec

    OdpowiedzUsuń
  7. Boże..... --,-- ludzie kolby, dropsy, Vitapol to syf! KOLBY-są klejone miodem, zawierają produkty wyrobu piekarniczeqo i zawierają ziarna które powodują ropnienie w pyszczku i przetłuszczają watrobę! Podróże to stres dla świnek! (zejście na zawał, to było u mojej pierwszej świnki)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli świnka czuje się przy Tobie bezpiecznie, to żaden stres dla niej. Jeśli ktoś nie potrafi zapewnić śwince poczucia bezpieczeństwa podczas podróży, to wtedy może być to dla niej stresujące. Troszkę wiedzy z psychologii zwierzaków :P

      Usuń

Dziękuję za komentarz i czytanie mojego bloga :)